Düşününce

Bazı şeylerin üzerine düşünmek benim için faydasız. Pek çok kişi için de öyle olduğunu düşünüyorum. Mesela geçmişi düşünmek. Geçmiş, cesur giyimli çok güzel bir kadın gibidir. Bakmak istemeseniz de göz ucuyla süzmemek elinizde değildir. İşte ben kendi geçmişim karşısında bu tavrı takınıyorum. Sadece göz ucuyla süzüyorum. Neden derseniz ve lütfedip okursanız anlatayım.
İkili veya üçlü eylemler vardır. Birlikte yapılmadığında anlamsız kaçarlar. Çalışan biri para kazanmalıdır. Ya da film izleyen biri kapasitesi ölçüsünde filmi anlamalıdır. Bu mantıktan devam ettiğimizde geçmişini gözden geçiren kişi yaptığı hatalardan ders çıkarıp o hatalara tekrar düşmemek için elinden geleni yapmalıdır. Birbirine bağlı bu üç eylemde ya hep ya hiç kuralı mevcuttur. Son hamleyi yapmadığınızda diğer iki hamleyi yapmak size hiçbir şey kazandırmaz.

İşte son hamleyi yapamayan ben diğer iki eylemi de yapmamak için elimden geleni yapıyorum. Elde etmek için hiç çaba sarf etmeyeceğim bir kadına dönüp bakmak kendimi sapık hissettiriyor ve ders çıkarmayacağım bir geçmiş üzerine düşünmek kendimi aptal yerime koymama sebep oluyor. Dediklerime katılmasanız da kısmı olarak hak verirsiniz muhakkak.
Olaya farklı bir bakış açısından bakmak istiyorum şimdi. Şimdiki zamanı eğer bilinçli bir şekilde yaşabilirsek ders çıkarmak için geçmişe dönmemize de gerek olmaz bana kalırsa. Kendi değer kriterlerimizde hata olarak değerlendirdiğimiz kavramlar kendi mevcudiyetlerini koruyarak her anın içindeler zaten. Günlük hayatta karşılaştığımız fırsatların ve olguların üzerine üşenmeyip düşünürsek pişman olacağımız hamlelerde bulunma ihtimalimiz kabul edilebilir ölçülere iner.
Bu noktada şunu söylemeliyim ki zaman kavramı ata benzer. Dişi ata kısrak, erkek ata beygir ve yetişkin olmamış atlara da tay deriz. Bir sürüye genel olarak baktığımızda hepsi bize gerçeği, tek gerçeği ifade eder; Attır onlar. Zaman ve atların benzerliği tam bu noktada ortaya çıkıyor. Her saniye akar. Bir saniye öncesi geçmiştir ve bir saniye sonrası gelecek ama hayata genel olarak baktığımızda her şey şimdiki zamanın içindedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder